Po třídenním hodnocení, které probíhalo již tradičně v Národním vinařském centru, o vítězích rozhodla superkomise složená z nejlepších hodnotitelů Česka. Vedle národních šampionů bylo oceněno také víno Weingut Stefan Fritzen Riesling Honigberg Spätlese 2023, dovozce společnost Valvin Valtice, jako šampion zahraničních vín. Největší zastoupení měla vína z domácí produkce, ale soutěžila zde také vína z Argentiny, Austrálie nebo Chile. Kromě tradičních odrůd jako je Ryzlink vlašský, Velínské zelené či Ryzlink rýnský byly zastoupeny i méně známé a novošlechtěné odrůdy Cabernet Blanc, Souvignier Gris a další.
Marek Šťastný
„Jsme moc rádi, že jsme po letech získali nejvyšší ocenění, a to absolutního šampiona na jedné z nejstarší a nejprestižnější vinařské soutěži na světě. Jde o další potvrzení toho, že i ve velké konkurenci zahraničních vín se umí prosadit velká moravská červená vína“, komentoval červeného šampiona Marek Šťastný, ředitele CHÂTEAU VALTICE – Vinných sklepů Valtice.
David Šťastný
„Stát se letošními šampiony bylo letos nejtěžší v historii soutěže, jejíž 58. ročník novodobé poválečné historie právě probíhá. Vyhrát totiž letos znamenalo vyniknout mezi doposud nejsilnější tuzemskou i zahraniční konkurencí, kterou letos představovalo rekordních 759 přihlášených vín,“ sdělil předseda Valtických vinných trhů David Šťastný.
„I díky tomu jsou letošní oceněná vína opět o něco kvalitnější a Valtické vinné trhy o něco prestižnější soutěž vín. Všem zúčastněným velmi děkuji a před oceněnými hluboce smekám, protože opět dokázali, jak špičkové vinaře na Moravě máme. Rád bych pozval všechny milovníky vína a tradiční vinařské kultury, 9. a 10. května do Valtic, kde budou mít příležitost skvělá vína z letošního ročníku soutěže ochutnat,“ dodal David Šťastný.
V květnu přehlídku nejlepších vín doplní bohatý kulturní program a chybět nebudou ani vybrané gastronomické speciality a různé pochutiny, které se k vínu skvěle hodí. V pátek 9. 5. opět proběhne dražba archivních šampionů a výtěžek poputuje na dětské kardiocentrum v Praze v Motole. Celkový program a více informací naleznete na www.vinnetrhy.cz nebo na Facebooku.
Vína uspěla v historicky nejvyšší konkurenci 759 přihlášených vzorků. Valtické vinné trhy jsou nejstarší mezinárodní soutěží vín v České republice. Veřejná ochutnávka všech vín proběhne v reprezentativních prostorách valtického zámku 9. a 10. května. Akci pořádá společnost Valtické vinné trhy ve spolupráci se Střední vinařskou školou ve Valticích. Soutěž se každoročně koná jako jedna z nejprestižnějších výstav u nás i v Evropě pod patronací Ministerstva zemědělství, Jihomoravského kraje, Senátu ČR, měst Valtic a Břeclavi a za podpory Vinařského fondu, SZIF a dalších významných partnerů.
foto: vinnetrhy.cz, CHÂTEAU VALTICE – Vinné sklepy Valtice, a.s.
Spravovat Souhlas s cookies
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.