Národní vinařské centrum vyhlásilo výsledky soutěže Salon vín 2025. Prestižní soutěž prezentuje nejlepší vína z jednotlivých českých a moravských vinařských regionů, odrůd a stylů. Od února bude možné seznámit se s oceněnými víny ve stejnojmenné degustační expozici v historickém sklepení valtického zámku.
Letos se koná už pětadvacátý ročník této soutěže. Jubilejní ročník přilákal rekordní počet 2825 přihlášených vín, z nichž nejvyšší ocenění získalo pouze 100 finalistů. Ti prošli náročným tříkolovým výběrem, zahrnujícím kola v moravských podoblastech (Znojemská, Mikulovská, Velkopavlovická a Slovácká) a ve vinařské oblasti Čechy. Následovalo celostátní kolo a poslední fáze hodnocení profesionálními degustátory a s chemickými analýzami.
Petr Gondáš
„Salon vín je právem označován jako pomyslný ráj pro milovníky vína, protože jednak díky nekompromisnímu systému garantuje špičkovou kvalitu prezentovaných vín, jednak ale také zohledňuje jedinečnost vinařských regionů České republiky, naši bohatou odrůdovou skladbu a vinařský rukopis.“
„Každá návštěva degustační expozice valtického zámku dává možnost udělat si ucelený obrázek, jak a jaká vína se u nás tvoří. Vína jsou označena zlatou medailí Salon vín 2025 a podle ní je zákazníci poznají také na e-shopech, ve vinotékách, na stránkách vinařů nebo v restauracích. Je skvělé, že naše nejlépe hodnocená vína může ochutnat skutečně každý,“ sdělil Petr Gondáš, manažer Salonu vín z Národního vinařského centra, které spravuje degustační expozici.
Degustační expozice Salonu vín
Degustační expozice Salonu vín se otevře 1. února 2025 v historickém sklepení valtického zámku a bude přístupná až do Vánoc. Návštěvníci budou moci ochutnat vítězná vína prostřednictvím různých degustačních programů, od volné degustace až po individuální degustace z prezentačního automatu.
Oceněná vinařství a vinaři mohou využít speciálně vytvořenou grafiku pro prezentaci svého úspěchu na sociálních sítích a webových stránkách. Vína oceněná zlatou medailí Salonu vín 2025 jsou k dispozici nejen v Salonu, ale také v obchodech, vinotékách, e-shopech a restauracích, kde jsou označena zlatou medailí.
Enolog Vinařství Volařík Ondřej Tichý a manažer Salonu vín Petr Gondáš
V kolekci sta vín se zlatou medailí Salonu vín 2025 je 62 vinařů a vinařských firem. Největší zastoupení má Vinařství Hanzel (5 vín) následováno vinařstvími Ing. Miroslav Volařík, Štěpán Maňák a DAVINUS (4 vína). Nejvíce z celkového počtu 22 odrůd jsou pak zastoupeny tradičně Ryzlink rýnský (18), Ryzlink vlašský (9). A historicky poprvé je mezi třemi nejčastějšími odrůdami také Pálava (8), následována Rulandským bílým (7) a Tramínem červeným (7). Nejčastějším červeným vínem je Rulandské modré (6).
Kromě sta nejlepších vín, oceněných dle statutu zlatou medailí Salonu vín České republiky 2025 udělila komise také stříbrné medaile (u vín, která postoupila do druhého kola hodnocení a získala min. 84 bodů). Celkový počet udělených medailí je limitován na max. 30 % z počtu vín přihlášených do prvního kola.
Soutěž pořádá Národní vinařské centrum za podpory Vinařského fondu a Svazu vinařů České republiky. Koná se pod záštitou hejtmana Jihomoravského kraje Mgr. Jana Grolicha a ministra zemědělství Mgr. Marka Výborného.
foto: Národní vinařské centrum
Spravovat Souhlas s cookies
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.