Soutěž Mondial du Merlot 2020 proběhla 4. až 6. září na tradičním místě ve švýcarském horském městě Sierre. Po loňské premiérové medaili přinesl i letošní 13. ročník zlatou medaili pro moravské víno.
Mondial du Merlot & Assemblages je považováno za prestižní Mistrovství světa vín z odrůdy Merlot a kupáží s minimálním množstvím 50 % této slavné a celosvětově známé odrůdy. Moravská vína na této mezinárodní vinařské soutěži získala letos hned 3 medaile.
Jednu z mála zlatých medailí soutěže a zároveň jedinou pro Českou republiku si ze švýcarského v kantonu Valais odvezla společnost Château Valtice – Vinné sklepy Valtice. A to za svůj MerlotPremium Collection barrique 2017 výběr z hroznů. Úspěch doplnila stříbrnou medailí vinařství Štěpán Maňák za Merlot oak aged 2018 a Vinařství Glosovi za Merlot 2017 výběr z hroznů.
David Šťastný
„Za vína odrůdy Merlot jsme získali již několik ocenění. Mezi největší bezesporu patří vůbec první šampion červených vín v rámci Salonu vín ČR. A nedávný obrovský úspěch, šampion kategorie Merlotů na mezinárodní soutěži v USA. Druhé tak významné světové ocenění valtického Merlotu pro naše vinařství v letošním roce už však není náhoda; ale znamená to, že to děláme dobře. Jsem opravdu moc šťastný. Již několik let rádi boříme mýty o tom, že na Moravě nejdou vyrobit světová červená vína. A právě anonymní degustační soutěže ve světě a za účasti zahraničních hodnotitelů jsou jednoznačným důkazem o tom, že velká vína, a i ta červená, my moravští vinaři prostě umíme,“ okomentoval úspěch David Šťastný, ředitel pro marketing a strategii Château Valtice – Vinné sklepy Valtice.
Soutěž Mondial du Merlot 2020
Mistrovství světa této odrůdy se letos zúčastnilo 241 vinařství ze šestnácti zemí světa. Počet vzorků byl rekordní, s 511 víny byl dosavadní rekord překonám o jedenáct procent. 25 porotců udělilo celkem 139 medailí, z toho 3 velké zlaté, 67 zlatých a 69 stříbrných. Českou republiku v mezinárodní porotě zastupoval pan Miroslav Majer ze společnosti Davinus. Ten byl letos navíc součástí super jury Gran Maestro du Merlot. U kulatého stolu s ním zasedla například italská ikona, známý kritik a autor publikací Yearbook Best Italian Wines, pan Luca Maroni, který byl zároveň prezidentem soutěže. Pro zlatou medaili bylo třeba dosáhnout na 89 bodů, o to je tento úspěch červeného moravského vína větší.
Stejně jako každý ročník i letos byly součástí hodnocení patronáty Mezinárodní organizace pro vinnou révu a víno OIV se sídlem v Paříži a Mezinárodní unie enologů UIOE. Hodnocení Mondial du Merlot je i součástí vinařského hodnotícího grandslamu, organizace VINOFED, která sdružuje právě jen ta nejprestižnější světová klání.
foto: Association VINEA, Château Valtice – Vinné sklepy Valtice
Spravovat Souhlas s cookies
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.