Čeští a moravští vinaři přivezli celkem 16 medailí z letní části soutěže Mundus Vini 2024. Česká republika sem vyslala 25 vzorků, klání se zúčastnilo 6 vinařských firem.
Mundus Vini platí za jednu z nejpřísněji hodnocených světových vinařských soutěží. Koná se dvakrát ročně v německém vinařském regionu Pfalz. Jednu velkou zlatou medaili, jedenáct zlatých a čtyři stříbrné přivezli čeští a moravští vinaři z letní části této soutěže.
Velkou zlatou medaili získalo vinařství Znovín Znojmo za Tramín červený. Zlaté medaile si odvezly Bohemia sekt, Vinařství Pavlov, Habánské sklepy a Vinařství Volařík. Stříbrné medaile získaly Habánské sklepy, Vinařství Volařík, Eurona a Bohemia sekt. Nejvíce medailí si ze soutěže odvezla společnost Bohemia Sekt, která se stala také nejlepším národním producentem České republiky a nejlepším výrobcem.
Josef Švéda
„Každá vinařská soutěž je pro nás výzvou, ale tato patří mezi ty, kterých se účastníme s největším respektem. O to víc nás těší letošní úspěch.“
„Naši medailisté jsou založeni na moravských hroznech a právě zdejší podmínky nám umožňují pracovat s prvotřídní surovinou a stále posouvat kvalitu našich sektů. Po více než 30 letech práce s vínem vím, že každý ročník je jiný, a to je na víně krásné – neustále se vyvíjí a každý rok přináší nové příležitosti,“ uvedl Josef Švéda, hlavní sklepmistr Bohemia sekt.
Na letošní 35. ročník Mundus Vini 2024 byly přihlášeny vzorky ze 45 různých zemí, přičemž během šesti dnů bylo hodnoceno přes 1 600 vzorků. Degustace se zúčastnilo 250 odborníků z 55 zemí, kteří nezávisle posuzovali vína v rámci anonymních degustací. Zlatou medaili v této celosvětové prestižní soutěži získá víno, které dosáhne minimálně 90 ze 100 bodů.
Výběr oceněných vín z letošní Letní degustace bude představen na druhém ročníku ProWine Tokyo v polovině dubna 2025. Další, jarní testování Mundus Vini se bude konat od 25. února do 2. března 2025.
Nejúspěšnější zemí se letos stala Itálie s celkovým počtem 465 ocenění. Z toho 24 vín dosáhlo na nejvyššího ocenění Grand Gold, 270 bylo oceněno zlatou a 171 stříbrnou medailí. Následuje Španělsko s 278 oceněními (3 velké zlaté, 159 zlatých, 116 stříbrných) a Německo se 192 oceněními (1 velká zlatá, 100 zlatých, 91 stříbrných). Top 5 žebříčku zemí soutěže doplňují Portugalsko se 120 oceněními (3 velké zlaté, 71 zlatých, 46 stříbrných) a Francie s 91 získanými oceněními (3 velké zlaté, 48 zlatých, 40 stříbrných).
Východoevropské země jsou stále jednou z vycházejících hvězd a získaly celkem 175 ocenění sestávajících z 5 velkých zlatých, 108 zlatých a 62 stříbrných medailí. Žebříček vede Gruzie se 46 oceněními, následuje Rumunsko se 43 cenami, Moldavsko (23), Česká republika (16) a Bulharsko (13). Dále Republika Severní Makedonie a Chorvatsko (po 9 cenách), Arménie ( 8), Maďarsko (5) a Bosna a Hercegovina (3 ocenění).
Účast vinařů z České republiky finančně podpořil Vinařský fond a organizačně zajistilo Národní vinařské centrum.
zdroj/foto: meininger.de, Vinařský fond, AD LUMINA / Ralf Ziegler
Spravovat Souhlas s cookies
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.