Na Velkopavlovicku je již také dobojováno. Závěrečným hodnocením vzorků z Velkopavlovické vinařské podoblasti skončilo základní kolo Národní soutěže vín. Šampionem podoblasti se stal Ryzlink vlašský z vinařství Kamil Prokeš z Velkých Němčic.
Šampionem na Velkopavlovicku, tedy v srdci výroby červených vín v České republice, se pro letošní rok stal Ryzlink vlašský 2018 pozdní sběr z vinařství Kamil Prokeš z Velkých Němčic.
Kamil Prokeš
„Ušlechtilý minerální buket s působivými projevy citrusů, vlašských ořechů a kandovaného ovoce vytváří u tohoto vína podmanivou chuťovou kompozici kovově-slaného nádechu, bohaté kořenitosti a minerálnosti s příjemnou dochutí citrusového ovoce,“ přiblížil šampiona Kamil Prokeš, majitel vítězného vinařství.
Ziskem titulu Šampiona za Ryzlink vlašský ale úspěchy Vinařství Kamil Prokeš a této odrůdy na letošní Národní soutěži vín zdaleka nekončí. Kromě Šampiona a nejlepšího vína kategorie bílá suchá a polosuchá získalo vinařství také ocenění pro nejlepší víno v kategorii bílá polosladká vína opět za Ryzlink vlašský 2018 výběr z hroznů. Do třetice pak zase Ryzlink vlašský, tentokrát ročník 2017 výběr z cibéb, vyhrál jako nejlepší v kategorii sladká vína. Letošní úspěch pak vinařství završilo ziskem ocenění pro nejlepší kolekci soutěže.
Ryzlink vlašský 2018 pozdní sběr z vinařství Kamil Prokeš
Národní soutěž vín na Velkopavlovicku
Do soutěže bylo přihlášeno celkem rekordních 806 vín, z nichž 26 vín získalo velké zlaté, 205 vín zlaté, 34 vín stříbrné a 1 víno bronzové medaile. Osmnáct komisí složených z vinařských odborníků hodnotilo vína z Velkopavlovické podoblasti ve valtickém Centru Excelence od 26. do 28. srpna. Do celostátního kola Salonu vín – národní soutěže vín postoupilo 712 vín. Nominovaná vína budou spolu s postupujícími ze Slovácké, Mikulovské a Znojemské vinařské podoblasti, reprezentující vinařskou oblast Morava, a vinařské oblasti Čechy soutěžit o postup do finále a o titul absolutního Šampiona a umístění v Salonu vín ČR, celoroční degustační expozici vín ve Valticích.
Stejně jako v ostatních regionech, kde už Národní soutěž vín proběhla, získal i výrobce nejlepšího vína Velkopavlovické vinařské podoblasti odměnu v podobě barikového sudu. Ten šampionovi Velkopavlovické podoblasti věnuje město Hustopeče. Národní soutěž vín je realizována za finanční podpory Vinařského fondu, za technické podpory Národního vinařského centra a pod garancí Svazu vinařů České republiky.
Velkopavlovická vinařská podoblast je krajina s členitým reliéfem, která severně od Velkých Bílovic stoupá do kopců Hustopečské pahorkatiny a pak v úrodných rovinách pozvolna klesá až k Brnu. Patří k nejslunnějším a nejteplejším místům České republiky, a proto se proslavila mimořádnými červenými víny, zejména Svatovavřineckým a Frankovkou. V severní části se daří také bílým odrůdám – Veltlínskému zelenému, Rulandskému šedému, Tramínu červenému, Pálavě a Muškátu moravskému.
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.