Vítězem Národní soutěže vín na Mikulovsku se stalo Rulandské bílé z vinařství Moravíno. Do soutěže bylo přihlášeno celkem 704 vín 85 vinařů a vinařských firem. Ta hodnotilo 11. a 12. srpna ve Valticích 16 komisí složených z vinařských odborníků.
Národní soutěž vín pokračovala hodnocením vín Mikulovské vinařské podoblasti. Ve Vinařském Centru Excelence ve Valticích profesionální degustátoři dva dny hodnotili rekordních 704 vín z této podoblasti, aby vybrali a ocenili ta nejlepší. Do soutěže bylo přihlášeno celkem 704 vín 85 vinařů a vinařských firem, které 11. a 12. srpna tradičně v Centru Excelence ve Valticích hodnotilo 16 komisí vinařských odborníků. Z přihlášených vín získalo 46 velké zlaté, 176 zlaté a 2 vína stříbrné medaile.
Vítězem Národní soutěže vín na Mikulovsku je Rulandské bílé
Šampionem podoblasti se v historicky nejvyšší konkurenci přihlášených vín stalo Rulandské bílé 2019 pozdní sběr z vinařství Moravíno. Zároveň se stalo také nejlepším vínem v kategorii suchých a polosuchých bílých vín. Kromě ocenění pro nejlepší víno získá šampion také zvláštní odměnu v podobě barikového sudu, který vítězi věnuje město Mikulov. Se šlechtěním vín v barikových sudech má vítězné vinařství bohaté zkušenosti a koneckonců i letošní šampion zrál v dubových sudech z oblasti Manhartsberger.
Ludvík Budín
„Toto naše Rulandské bílé má žlutou barvu, v jeho vůni najdete sladké hrušky s tóny ušlechtilého dřeva a medu a chuť má ovocnou, plnou po žlutém melounu a ananasu,“ popsal šampiona Ing. Ludvík Budín, enolog vinařství Moravíno.
Do celostátního kola Salonu vín – národní soutěže vín postoupilo z Mikulovské vinařské podoblasti 620 vín. Nominovaná vína budou spolu s postupujícími ze Slovácké, Velkopavlovické a Znojemské vinařské podoblasti, reprezentující vinařskou oblast Morava, a vinařské oblasti Čechy, soutěžit o postup do finále a o titul absolutního Šampiona. A takéo umístění v Salonu vín České republiky, celoroční degustační expozici vín ve Valticích. Národní soutěž vín probíhá pod garancí Svazu vinařů ČR, za organizačního zajištění Národním vinařským centrem a za finanční podpory Vinařského fondu.
Výstava všech vzorků soutěže vín na Mikulovsku pro veřejnost
Všechna vína, která se zúčastnila prvního kola hodnocení Mikulovské vinařské podoblasti, bude možno ochutnat na jednom místě. A to od 11. do 13. září na zámku v Mikulově.
Mikulovská vinařská podoblast
Dominantou mikulovské vinařské podoblasti je pohoří Pálava, které strmě vystupuje z mírně zvlněné krajiny lužních lesů dolního Podyjí. Na úbočích vápencových skal jsou mohutné návěje spraší, vápenité jíly i písky, které dávají zdejším vínům nezaměnitelný charakter. Mikulovské vinařské podoblasti vládne odedávna Ryzlink vlašský, daří se tu ale také odrůdám Müller Thurgau, Chardonnay, Veltlínské zelené a samozřejmě Pálava. Na Valticku se přidává i Neuburské a Sylvánské zelené. Z červených si zde získalo oblibu Svatovavřinecké, Frankovka, Merlot a Zweigeltrebe.
zdroj/foto: Národní vinařské centrum, Vinařský fond, U královny Elišky
Spravovat Souhlas s cookies
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.