Titul „Víno Jihomoravského kraje 2019“ získala čtyři regionální vína. Dvě bílá a dvě červená vína budou reprezentovat region jižní Moravy při oficiálních akcích.
Hodnoticí odbornou komise byla sestavena z řad vinařských odborníků. Vybraná vína získala certifikát Víno Jihomoravského kraje 2019 a budou následující rok využívána k prezentačním účelům Jihomoravského kraje nejen u nás, ale zejména při zahraničních cestách.
Bohumil Šimek
„Jihomoravská vína patří bezesporu k tomu nejlepšímu, čím se může náš region pochlubit,“ řekl hejtman Bohumil Šimek.
Vína oceněná titulem „Víno Jihomoravského kraje 2019“
Ucházet se o titul Víno Jihomoravského kraje se letos mohla vína vyrobená z hroznů révy vinné, které mají původ ve vinicích na území Jihomoravského kraje, kde také proběhlo jejich zpracování. Každý výrobce mohl přihlásit pouze dvě vína ze své produkce, a to v případě, že garantuje dodání 600 lahví o objemu 0,75 l od jednoho druhu u bílých vín a 300 lahví o objemu 0,75 l od jednoho druhu u červených vín.
Do soutěže se přihlásilo celkem 31 vinařů s 60 vzorky vín; z toho 40 v kategorii bílých vín a 20 v kategorii červených vín. Oceněná vína budou označena samolepicí medailí označující titul Víno Jihomoravského kraje. Vítěz je rovněž oprávněn používat titul Víno Jihomoravského kraje pro své prezentační a propagační účely. Soutěži vyhlásil Jihomoravský kraj ve spolupráci s Národním vinařským centrem a Svazem vinařů České republiky.
Hodnocení vín proběhlo 24. října 2019 v budově Centrum Excelence ve Valticích. Vína, která splnila všechny podmínky statutu soutěže, byla ohodnocena stobodovým systémem mezinárodní unie enologů. Více o hodnocení soutěže v článku zde.
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.