Vinařský institut vyhlásil výsledky soutěže TOP vinařský cíl 2025. Vítězem se stalo Vinařství Štěpán Maňák. V elitní kategorii Champion pozici obhájilo Návštěvnické centrum ve Starém Plzenci společnosti Bohemia sekt. Mezi další oceněné patří Habánské sklepy, ZD Sedlec a Resort Valtberg.
Do letošního ročníku bylo zařazeno 239 vinařství, sklepů, vinoték, penzionů a dalších turistických cílů. O vítězi soutěže rozhodla svými hlasy široká veřejnost – návštěvníci a turisté na základě své dobré osobní zkušenosti. Nebo na základě nabídky služeb účastníků soutěže, které je oslovily a kterých by v budoucnu rádi využili. Celkem bylo uděleno 16 325 platných hlasů. Ceny budou vítězům předány do konce října.
Vítězové TOP vinařský cíl 2025
Vítěz TOP vinařský cíl 2025
Vinařství Štěpán Maňák
Stříbrný TOP vinařský cíl 2025
Habánské sklepy, vinotéka
Bronzový TOP vinařský cíl 2025
ZD Sedlec (Sedlecká vína)
Cena Národního vinařského centra 2025
Resort Valtberg
TOP vinařský cíl CHAMPION roku 2025
BOHEMIA SEKT Návštěvnické Centrum
V této speciální kategorii mezi sebou soutěžili držitelé titulu TOP vinařský cíl CHAMPION.
TOP 20 cílů 2025
Vinařství Štěpán Maňák
Habánské sklepy, vinotéka
ZD Sedlec (Sedlecká vína)
Resort Valtberg
Vinařství Vajbar
B\V vinařství
Vinařství Sonberk
Vinařství U Kapličky
Bukovanský mlýn
Enotéka Znojemských vín
Vinařství Volařík
Šlechtitelská stanice vinařská Velké Pavlovice
Café Fara
Vinselekt Michlovský
Vinařství Gotberg
Château Valtice – Zámecký sklep A. D. 1430
Arcibiskupské sklepy Kroměříž
Vinařství Vladimír Tetur
Mikrosvín Mikulov
Vinné sklepy Kutná Hora
Vinařství Štěpán Maňák
Na počátku vzniku vinařství Štěpán Maňák stála láska a úcta ke krajině v podhůří Chřibů. Rodinné vinařství má bohatou historii a tradici. Nachází se v Žádovicích u Kyjova. Vinařství založil v roce 1992 Štěpán Maňák st. se svoji ženou Helenou a od té doby se neustále rozvíjí a inovuje.
Vinice se rozprostírají na 25 hektarech ve 3 katastrech. Pěstují širokou škálu odrůd, mezi které patří hlavně Ryzlink rýnský, Sauvignon, Chardonnay, Frankovka, Merlot a další. Celkem jich je aktuálně 35. Průměrně vyrábějí 250 000 lahví vína ročně. Kombinují tradiční metody výroby vína s moderními technologiemi, aby dosáhli co nejvyšší kvality. Vína zrají v dubových sudech a nerezových tancích, což jim dodává jedinečný charakter a chuť. Vína jsou pravidelně oceňována na domácích i mezinárodních vinařských soutěžích. Pravidelně patří mezi vína zařazená do Salonu vín České republiky. Josu také hrdým držitelem titulu absolutní vítěz soutěže Vinařství roku 2024.
Nabízí možnost degustace vín přímo ve vinařství. Rádi ukážou své vinice, výrobní prostory a seznámíme s procesem výroby vína.
Vinařství Štěpán Maňák, vítěz TOP vinařský cíl 2025
Návštěvnické centrum Bohemia sekt
Návštěvnické centrum ve Starém Plzenci letos opět obhájilo první místo v kategorii CHAMPION. Kategorie je vyhrazena pro místa, která v předešlých ročnících dosáhla alespoň třikrát na medailové umístění. Bohemia sekt se tak ukazuje i jako jedinečný vinařský cíl, který dokáže návštěvníkům nabídnout kombinaci tradice, příběhu a zážitku, na který se nezapomíná. Historické sklepy, propojení moderní technologie s řemeslným uměním i možnost ochutnat šumivá vína, která provází nejdůležitější okamžiky Čechů už osmdesát let, to vše stojí za jedinečným úspěchem.
Lenka Štemberová
„Ocenění Champion je pro nás výjimečné právě tím, že vychází z přímé zkušenosti návštěvníků. Je to pro nás nejcennější zpětná vazba, která potvrzuje, že našim hostům nabízíme víc než jen exkurzi a že od nás odcházejí s emocí, zážitkem a radostí. Letos očekáváme, že jich přivítáme dvacet tisíc, což bude náš nový návštěvnický rekord,“ uvedla Lenka Štemberová, manažerka e-commerce a přímého prodeje ze společnosti Bohemia sekt.
Návštěvníci mohou ve Starém Plzenci nahlédnout do historických sklepů, zjistit, jak se liší klasická a charmatová metoda výroby a na vlastní oči vidět, jak vzniká ikonická „Bohemka“, která se zde rodí už od 40. let minulého století. Součástí prohlídky je degustace od základní nabídky až po řadu Prestige. Unikátním zážitkem je také návštěva Bohemia Sekt Manufaktury, kde průvodce návštěvníkům předvede ruční odkalení sektu, který pak mohou ochutnat.
Návštěvnické centrum Bohemia sekt, vítěz kategorie Champion
Vinotéka Habánské sklepy
Kromě triumfu v kategorii Champion si společnost Bohemia sekt odnáší i druhé místo v základní soutěži díky vinotéce v Habánských sklepích ve Velkých Bílovicích. Sklepní komplex s více než čtyřsetletou historií navazuje na habánské mistrovství a jejich filozofii. Patří mezi klenoty moravského vinařství. Vinotéka nabízí pro návštěvníky zážitkové degustace, archivní degustace nebo například pořádá víkendové brunche (recenze v tomto článku). Zdejší atmosféra, opravdovost a jedinečný genius loci tak letos přinesly Habánským sklepům titul Stříbrný TOP vinařský cíl 2025.
Vinotéka Habánských sklepů získala stříbro
O soutěži TOP vinařský cíl
TOP vinařský cíl je on-line bedekr zajímavých míst, která svým návštěvníkům nabízejí snoubení vína a zážitku. Mohou to být vinařství, sklepní uličky, vinotéky, vinařské penziony nebo třeba restaurace, kde profesionálně pracují s vínem. Průvodce v současnosti zahrnuje nyní 239 cílů rozesetých po celé České republice a postupně se obměňuje. Bedekr píše tým odborných garantů na základě osobní zkušenosti s daným místem. Přímo v terénu lze najít TOP vinařský cíl podle samolepky s logem. Hlasování veřejnosti probíhalo v hlavní turistické sezoně od 1. června do 30. září.
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.