Šampionem na Velkopavlovicku je červené víno. Merlot 2019 výběr z hroznů z vinařství Kamila Prokeše se stal vítězem Národní soutěže vín Velkopavlovické vinařské podoblasti. Závěrečné hodnocení potvrdilo, že Velkopavlovicko patří mezi naše nejprosluněnější regiony a proto se zde velmi daří červeným vínům.
Šampionem a také nejlepším suchým červeným vínem v této vinařské podoblasti byl zvolen Merlot 2019 výběr z hroznů, viniční trať Nadzahrady z vinařství Kamila Prokeše, které sídlí ve vinařské obci Velké Pavlovice. Vinařství zároveň získalo ocenění za nejlepší kolekci vín.
Šampionem na Velkopavlovicku je Merlot
Kamil Prokeš
„Okouzlující aroma borůvek, ostružin, drobného lesního ovoce a strouhané čokolády dodávají vínu neopakovatelný rozměr. V chuti je bohatě strukturované, s doteky vařeného ovoce v čokoládě a s příjemně hlubokou dochutí. Zrálo po dobu 18 měsíců ve větších, 500 litrových dubových sudech,“ přiblížil Šampiona Ing. Kamil Prokeš, Ph.D. majitel vinařství.
Nejlépe hodnocenému vínu Národní soutěže vín v každé podoblasti bude udělen nejen titul Šampiona, ale navíc získá i atraktivní cenu v podobě barikového sudu od partnera, kterým je pro Velkopavlovickou vinařskou podoblast město Hustopeče. Hlavním partnerem soutěže jsou BS vinařské potřeby a automobilka Ford.
Šampionem na Velkopavlovicku Merlot z vinařství Kamila Prokeše
Hodnocení
Osmnáct komisí složených z vinařských odborníků hodnotilo 759 vín od 104 vinařů a vinařských firem z Velkopavlovické podoblasti ve valtickém Centru Excellence od 29. do 31. srpna. 25 vín získalo velké zlaté, 235 zlaté a 3 stříbrné medaile. Do celostátního kola Salonu vín – národní soutěže vín postoupilo 714 vín. Nominovaná vína budou spolu s postupujícími ze Slovácké, Mikulovské a Znojemské vinařské podoblasti, reprezentující vinařskou oblast Morava, a vinařské oblasti Čechy soutěžit o postup do finále a o titul absolutního Šampiona a umístění v Salonu vín České republiky, celoroční degustační expozici vín ve Valticích. Národní soutěž vín probíhá pod garancí Svazu vinařů České republiky, za organizačního zajištění Národním vinařským centrem a za finanční podpory Vinařského fondu.
Šampion Národní soutěže vín – Velkopavlovická vinařská podoblast
Možnost ochutnat vína přihlášená do Národní soutěže vín Velkopavlovické vinařské podoblasti má veřejnost v sobotu 1. října od 12 do 20 hodin ve Wine Clubu a Velkém sále hotelu Amande v Hustopečích, za doprovodu cimbálové muziky.
Velkopavlovická vinařská podoblast
Velkopavlovická vinařská podoblast je krajina s členitým reliéfem, která severně od Velkých Bílovic stoupá do kopců Hustopečské pahorkatiny a pak v úrodných rovinách pozvolna klesá až k Brnu. Patří k nejslunnějším a nejteplejším místům České republiky, a proto se proslavila mimořádnými červenými víny, zejména Svatovavřineckým a Frankovkou. V severní části se daří také bílým odrůdám – Veltlínskému zelenému, Rulandskému šedému, Tramínu červenému, Pálavě a Muškátu moravskému.
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.