Šampionem dvanáctého ročníku soutěže Vinozoom Vinařství roku 2021 bylo vyhlášeno vinařství Reisten z Pavlova. Zároveň zvítězilo v kategorii středních vinařství s roční produkcí do 250 000 litrů.
V kategorii malé vinařství do 50 000 l/rok uspělo vinařství Salabka a v kategorii velké vinařství nad 250 000 l/rok komisi stejně jako v loňském roce nejvíce zaujalo vinařství Lahofer.
Ještě než moderátor Marek Eben v samém závěru slavnostního večera vyhlásil výsledky již dvanáctého ročníku prestižní oborové soutěže, musela odborná komise navštívit devět vinařství, která postoupila do finále, přímo v jejich provozech. Zde posoudila, jak plní nastavená kritéria, a hlavně jak naplňují hlavní myšlenku soutěže; tedy aby dlouhodobě převyšovala běžnou praxi v oboru a posouvala ho stále kupředu. O výsledcích bylo rozhodnuto. V roce 2021 nad ostatní nejvýše čnělo právě vinařství Reisten s přiléhavým mottem „Pálava je naše!“. Teď je kromě Pálavy jejich také titul Vinozoom Vinařství roku 2021.
Vinařství Reisten
Roman Frič
„Naší filozofií je šetrné zacházení s vinicemi a respekt a ohleduplný přístup k přírodě. To a jedinečný pálavský terroir nám pomáhá vyrábět vína charakteristická svou hlubokou mineralitou a kořenitostí. Ocenění nejen našich vín, ale i toho, jak k nim přistupujeme a pracujeme ve vinařství nás nesmírně těší, ale i zavazuje do dalších let,“ sdělil Roman Frič, obchodní ředitel z vítězného vinařství Reisten.
Kategorii malé vinařství ovládlo pražské vinařství Salabka, které jako jediný zástupce z Čech prokázalo, že lze při nekompromisním přístupu k révě i vínu dosahovat výjimečných výsledků i mimo jižní Moravu. V kategorii velké vinařství obhájilo loňské prvenství vinařství Lahofer. Vinařství ze Znojemska tak potvrdilo svou vysokou úroveň a nespornou kvalitu.
Další ceny
Kromě hlavních cen Svaz vinařů dále udělil ceny „Lomax Enolog roku 2021“ – cena mladému vinaři, enologovi do 40 let, kterou získal Ing. Jakub Smrčka z Thaya vinařství. Cenu „Počin roku 2021“ získal Ústav vinohradnictví a vinařství zahradnické fakulty Mendelovy univerzity za uvedení do života inovativního projektu na opětovné využití kvasných plynů, jejich jímání během fermentace a upotřebení do vinařské technologie či potravinářských produktů. „Cenu prof. Viléma Krause, CSc.“ pro významnou vinařskou osobnost za její celoživotní přínos v oboru vinohradnictví nebo vinařství obdržel Ing. Břetislav Palička, CSc.
Finalisté
Ve finále se utkalo devět vinařství. Za malá vinařství to byla pražská Salabka Praha s.r.o., Vinařství Lacina a Vinařství Piálek & Jäger s.r.o., za střední vinařství THAYA vinařství, spol. s r.o., Ing. Miroslav Volařík a vítězný REISTEN, s.r.o., za velká vinařství CHÂTEAU VALTICE – Vinné sklepy Valtice, a.s., Vinařství LAHOFER, a.s. a Nové Vinařství a.s.
Vítězi titulu se v minulosti stala vinařství Škrobák, Víno J. Stávek, Vinselekt Michlovský, Bohemia Sekt, Hana Mádlová, Znovín Znojmo, Château Valtice – Vinné sklepy Valtice, Zámecké vinařství Bzenec, Vican rodinné vinařství a dvakrát vinařství Sonberk.
O soutěži
Soutěž vyhlašuje a titul „Vinařství roku“ uděluje Svaz vinařů České republiky ve spolupráci s Národním vinařským centrem, za významné podpory Vinařského fondu a Jihomoravského kraje. Generálním partnerem soutěže se letos nově stala značka VINOZOOM, hlavními partnery jsou tradičně Albert s nabídkou vín finalistů v exkluzivní vinotéce v Praze na Chodově a Vinolok, výrobce skleněných uzávěrů. Během celého průběhu soutěže se degustují vína z ručně vyrobených skleniček sklárny KVĚTNÁ 1794. Přírodní minerální vodu s unikátním složením dodá společnost Krondorf. Dalšími partnery jsou Haier vinotéky, J&T Bank, Lomax a Bohemia sekt.
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.