Opatření spojená s koronavirem způsobila pokles tržeb nejen výrobcům piva, ale i vinařům. Velcí producenti hlásí ztráty v desítkách procent. Ti proto doufají v loajalitu zákazníků a to, že budou dál věrní tuzemským vínům a vinařské turistice. Vyplynulo to z aktuální ankety mezi členy Vinařské unie.
V posledních letech se tuzemský trh s vínem vyvíjel ve prospěch českých a moravských vín a rostoucího zájmu o vinařskou turistiku. Domácí produkci před zahraniční upřednostňovalo až 60 % spotřebitelů.
Ondřej Beránek
„Díky snahám vinařů a za velkého přispění Vinařského fondu se v minulých letech podařilo zvýšit povědomí, a hlavně oblibu kvalitních tuzemských vín mezi spotřebiteli. Ekonomické důsledky nouzových opatření ale mohou tento trend oslabit, a naopak nahrávat levným vínům ze zahraničí,“ říká k současné situaci Ondřej Beránek, prezident Vinařské unie.
Podle některých vinařů se dopady koronaviru už začínají projevovat i na změně nákupních preferencí českých spotřebitelů.
Pavel Pastorek
„Začali upřednostňovat velmi levná vína, to znamená většinou zahraniční,“ říká Pavel Pastorek z vinařství Templářské sklepy Čejkovice.
Iva Šantavá
„Lidé více nakupovali přes internet, přičemž se ale kloní k levnějšímu segmentu vín,“ dodává Iva Šantavá z vinařství Víno Blatel.
Loajalitu zákazníků může ohrozit regulace reklamy na alkohol
Více než jindy bude teď nutné, aby spotřebitelé zachovali přízeň lokální produkci konzumací vína z Moravy a z Čech. „Cestou, jak udržet domácí produkci na vzestupu a s náskokem před zahraniční, je propagace. Věříme, že s ohledem na aktuální situaci a již dříve vynaložené prostředky, bude v podpoře vinařství a vinohradnictví pokračovat i stát. Jako nesmyslná a kontraproduktivní by v tomto kontextu naopak byla případná regulace reklamy na alkohol,“ uzavírá Ondřej Beránek.
Vinařská unie ČR, dříve známá jako Českomoravský svaz vinařských podniků, sdružuje nejvýznamnější tuzemská vinařství. Jejím cílem je podporovat rozvoj vinařské a vinohradnické kultury v České republice, napomáhat spolupráci mezi významnými vinaři, poskytovat profesní know-how. A přiblížit fungování a prostředí výroby a distribuce českých a moravských vín široké veřejnosti. Vinařská unie v současné době zastupuje téměř třicet společností, které se dohromady podílejí na tuzemské produkci vína více než ze čtyřiceti procent a které přímo obhospodařují téměř pětinu vinic v Čechách i na Moravě.
Foto: Vinařská Unie, Unie enologů ČR, Templářské sklepy Čejkovice
Spravovat Souhlas s cookies
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.