Národní vinařské centrum vydalo druhé, aktualizované a rozšířené vydání knihy Vinařská technologie. Autoři Josef Balík a Jan Stávek za první vydání v roce 2018 získali prestižní mezinárodní cenu Le Prix l’OIV. Kniha nabízí nejaktuálnější poznatky vinifikace s přesahem do biodynamiky a praxe 18 předních enologů. Nová publikace byla pokřtěna 26. listopadu ve Valticích.
Všichni profesionální vinaři, studenti i enologové se dočkali. Ve středu 26. listopadu bylo ve Valticích slavnostně pokřtěno aktualizované a rozšířené vydání knihy Vinařská technologie. Autoři, renomovaný vysokoškolský pedagog Josef Balík a zkušený enolog Jan Stávek, přináší na trh zásadně přepracované a rozšířené dílo. Kniha má ambici stát se nezbytnou pomůckou pro malé i velké vinařské podniky. A zároveň učebnicí pro budoucí generaci vinařů a milovníků vína, kteří chtějí hlouběji porozumět moderní výrobě.
Vyšlo druhé rozšířené vydání knihy Vinařská technologie
Vinařská technologie
Publikace je koncipována tak, aby poskytla širokému okruhu čtenářů všechny moderní poznatky o vinifikaci hroznů do podoby vín. Jednotlivé kapitoly jsou řazeny podle sledu nejdůležitějších operací ve vinařských provozech – s důrazem na sklizeň a zpracování hroznů, alkoholové kvašení, rozdíly ve zpracování při výrobě rosé a červených vín, jablečno-mléčnou fermentaci, vybrané školicí operace a zrání vín. Zásadní novinkou je věnování pozornosti i aktuálním trendům, jako jsou postupy biodynamické produkce vín, koncept terroirových vín či druhotné výrobky z hroznů. Čtenář v knize nalezne také poznatky o běžných i méně frekventovaných vadách vín a postupech stanovení vybraných látkových složek vína.
Martin Půček
„Druhé vydání je jako je jako víno po zrání – vyváženější, plnější, s jemnějšími tóny nových poznatků,“ uvedl jeden z kmotrů, výkonný ředitel Svazu vinařů České republiky Martin Půček, a popřál knize, aby inspirovala další generace enologů, aby technologie nikdy nezapomněla na tradici a aby víno zůstalo tím, čím je – radostí v lahvi.
Novinky druhého vydání knihy Vinařská technologie
Výjimečnou přidanou hodnotou knihy je propojení akademické teorie s praktickými zkušenostmi. Pro vybrané technologické postupy jsou v knize uvedeny názory zkušených technologů a specialistů z praxe. Ve druhém vydání přibylo 9 nových příspěvků od 6 technologů, takže je v knize celkem 26 příspěvků od 18 předních odborníků, což z ní činí živou encyklopedii současného vinařství. Kniha je tištěna na kvalitním křídovém papíře v pevné vazbě, její součástí je praktický rejstřík, řada ilustrativních obrázků, tabulek a grafů, což usnadňuje orientaci a studium. Publikace vyšla za podpory Vinařského fondu.
Autoři: prof. Ing. Josef Balík, Ph.D. a Ing. Jan Stávek, Ph.D. Vydavatel: Národní vinařské centrum, o.p.s., ISBN 978-80-87498-22-4, rok vydání 2025, počet stran 612, pevná vazba
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.