Tradičně v druhé polovině léta startuje nový ročník seriálu odborného hodnocení Národní soutěže vín 2022. Cílem je posoudit přes 2000 vín čtyř moravský vinařských podoblastí a vinařské oblasti Čechy.
Odborné komise zasednou nejprve 2. srpna v Mělníku nad víny vinařské oblasti Čechy. Poté se hodnocení přesune na jižní Moravu a ve Vinařském Centru Excelence ve Valticích budou jako první hodnocena 8. a 9. srpna vína ze Slovácké vinařské podoblasti; poté 15. a 16. srpna z Mikulovské vinařské podoblasti a následně 25. srpna ze Znojemské vinařské podoblasti. Hodnocení uzavře 29. až 31. srpna posouzení vín z Velkopavlovické vinařské podoblasti.
Martin Půček
„Vzhledem k tomu, že každoročně roste počet přihlášených vín, tak i letos očekáváme náročné hodnocení. Důsledkem vyšší konkurence je pak i vyšší kvalita vín, která odborná porota ocení některou z medailí, titulem vítěze kategorie či Šampiona. Takové ocenění je pak známkou nadstandardní kvality vína a slouží jako vodítko při výběru. Ssoutěž má ale i podstatný odborný rozměr, kdy mají profesionální degustátoři a hodnotitelé jedinečnou příležitost udělat si obrázek o aktuální úrovni moravských a českých vína napříč všemi regiony,“ komentuje soutěž Ing. Martin Půček, výkonný ředitel Svazu vinařů.
Vítězové Národní soutěže vín 2022
Nejlépe hodnocenému vínu každé podoblasti bude udělen titul Šampiona a zároveň budou vybráni i vítězové jednotlivých kategorií. Úspěšným vínům budou podle dosažených bodů uděleny medaile (velká zlatá: 90+ bodů, zlatá: 86–89,99, stříbrná 84–85,99 a bronzová 82–83,99). Vinaři s nejvyšším průměrným hodnocením přihlášených vín dané podoblasti získají cenu za nejlepší kolekci. Výrobce nejlepšího vína každé podoblasti získá také barikový sud od partnerů (Čechy – Cech českých vinařů, Slovácká – město Uherské Hradiště, Mikulovská – město Mikulov, Znojemská – město Znojmo a VOC Znojmo, Velkopavlovická – město Hustopeče). Hlavními partnery soutěže jsou BS vinařské potřeby a automobilka Ford.
Nejlepší vína dále postoupí do prvního už celostátního kola Salonu vín – národní soutěže vín ČR 2023, kde se potkají se zástupci všech ostatních vinařských podoblastí. Ti nejlepší postoupí do finálového kola, které rozhodne o zlatých a stříbrných medailích Salonu vín ČR 2023, vítězích kategorií, titulu absolutního Šampiona a nejlepší kolekci soutěže.
Národní soutěž vín pořádá Svaz vinařů České republiky za finanční podpory Vinařského fondu a technického zajištění Národního vinařského centra.
Vína nejen pro profesionály: výstavy vín pro veřejnost
Na odbornou hodnoticí část v každé podoblasti vždy navazuje také výstava vín pro veřejnost, která bude mít jedinečnou příležitost ochutnat skutečně reprezentativní vzorek vín dané vinařské podoblasti.
Vinařská oblast Čechy: 18. srpna, Praha – Suchdol, aula České zemědělské univerzity
Znojemská podoblast: 3. září, Znojmo – u rotundy sv. Kateřiny
Slovácká podoblast: 10. září, Uherské Hradiště – Mařatice
Mikulovská podoblast: 9. až 11. září, Mikulov, Zámecký sál
Velkopavlovická podoblast: 1. října, Hustopeče, Amande Hotel
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.