Česká republika se o víkendu zařadila mezi významné vinařské země, které měly tu čest hostit jednu z nejprestižnějších mezinárodních vinařských soutěží. Již 27. ročník soutěže Concours Mondial de Bruxelles se v letošním roce konal v Jihomoravském kraji. Od 4. do 6. září se 250 vinařských odborníků scházelo na brněnském výstavišti, aby hodnotili více než 8 tisíc vín z celého světa.
Mezinárodní soutěž vín Concours Mondial de Bruxelles odstartovala v pátek 4. září ráno. Po oficiálním zahájení, kde byla představena soutěž, organizátoři a pořadatelé, se začalo s hodnocením. Vinařští odborníci rozděleni do 51 porot každý den hodnotili v dopoledních hodinách až 50 vín. Vzorky byly zařazeny do skupin s přihlédnutím ke kritériím, jako je např. původ, odrůda, obsah alkoholu nebo zbytkového cukru. Soutěže se letos účastnilo 8 500 vín ze 46 zemí světa. Česká republika přihlásila téměř 370 vzorků vín (třikrát více než v roce 2019), čímž se posunula na páté místo za Francii, Španělsko, Itálii a Portugalsko.
Jaroslav Machovec
„Věříme, že tato akce hlavně pomůže zvýšit povědomí o kvalitě vín z Moravy a Čech po celém světě. Ale nejde jen víno a medailová ocenění. Díky této soutěži jsme mohli vinařským odborníkům z celého světa také ukázat krásy jižní Moravy a dokázat jim, že jsme po všech stránkách vinařský region špičkové světové úrovně,“ shrnul Jaroslav Machovec, ředitel Vinařského fondu.
Kromě samotného hodnocení byl na každý den pro degustátory připraven speciální program, který měl za úkol je seznámit s vinařstvím a vinohradnictvím na jižní Moravě a ukázat jim na vlastní oči tento krásný kraj. V neděli 6. září, poslední den soutěže, byl pak oznámen pořadatel 28. ročníku soutěže. V roce 2021 se soutěž uskuteční v Číně, v oblasti Ningxia, ve městě Yinchuan.
Hodnocení Concours Mondial de Bruxelles v Brně
27. ročník soutěže Concours Mondial de Bruxelles
Vyloženě nadšení pak byli i zahraniční porotci, kteří nešetřili superlativy. „Toto je mé už 14. hodnocení na soutěži Concours Mondial, ale toto je pro mě opravdu výjimečné. Koná se totiž v České republice, ke které mám blízký vztah. Moje maminka se narodila zde v Brně,“ sdělil porotce Thomas Brandl z Německa. „Myslím si, že je to jedinečná příležitost, jak poznat zemi, která není až zase tolik známá, co se vína týče. Poznáváme tu nejenom víno, ale i jídlo, kulturu a region, takže jsem opravdu ráda, že tu mohu být,“ chválila si akci porotkyně z Velké Británie Nagel Sharon. „Je to opravdu úžasná zkušenost. Jižní Morava je krásný region s vínem, který je úplně jiný než zbytek Evropy,“ zářil italský porotce Marco Rossi.
Kromě Jihomoravského kraje jsou partnery akce například město Brno, Vinařský fond, Svaz vinařů České republiky, Národní vinařské centrum, Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava nebo Veletrhy Brno.
Mezinárodní soutěž vín Concours Mondial de Bruxelles se poprvé konala v roce 1994. V prvních letech hodnocení probíhalo v Bruselu, v roce 2006 začalo být místo hodnocení putovní mezi významnými vinařskými regiony Evropy. Uskutečnilo se například v Plovdivu (Bulharsko), v Jesolu (Itálie), Guimares (Portugalsko), Luxemburku (Lucembursko), Bratislavě (Slovensko), Aiglé (Švýcarsko) a dalších. Česká republika se účastní soutěže od samého počátku v roce 1994.
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.