Tuzemská vína se konečně představila zákazníkům v Kanadě
Po strastiplné cestě roubené koronavirovou pandemií se podařilo vybraná tuzemská vína představit prvním zákazníkům v Kanadě. A to díky programu na podporu ekonomické diplomacie České republiky, který vyhlásilo Ministerstvo zemědělství. Program je zaměřen právě na uvedení a prezentaci moravských a českých vín na kanadském trhu.
Obsahem celoročního programu měly být vzdělávací a propagační aktivity zaměřené na kanadské vinařské zákazníky, influencery či sommeliery. Příchod koronavirové krize spolu se zavedenými restriktivními opatřeními bohužel většinu aktivit pozastavil. Přestože se situace okolo koronaviru stále definitivně nevyřešila a možnosti prezentace tuzemského vína jsou tak stále omezené, podařilo se vybraná vína, za velkého přispění Honorárního konzulátu ČR v Charlottetownu, konečně dostat do prodeje.
„Věříme, že to nejhorší je již za námi a že se nakonec podaří naplnit cíle programu natolik, že si kanadský zákazník svou cestu k moravskému a českému vínu najde. Moravská a česká vinařství mají v rámci marketingového programu, který je součástí společného nástroje financování ekonomické diplomacie ČR, poprvé velkou příležitost nabídnout svá vína kanadskému zákazníkovi. A zároveň vytvořit povědomí o svých vinařstvích a samotném vinařském průmyslu v ČR,“ sdělil Jan Kubačka, ekonomický diplomat Velvyslanectví ČR v Ottawě.
Moravská a česká vína se představují zákazníkům v Kanadě
Program na podporu ekonomické diplomacie ČR vyhlásilo loni na podzim Ministerstvo zemědělství ČR ve spolupráci s Velvyslanectvím České republiky v Ottawě, Honorárním konzulátem ČR v Charlottetown a Svazem vinařů České republiky. Moravská a česká vína jsou vystavena v novém specializovaném obchodě. Ten byl otevřen 24. července v rekonstruované památkové budově v centru hlavního města provincie Ostrov prince Edwarda, Charlottetownu. Všechna vína jsou umístěna na prestižním místě uprostřed podniku v samostatném regálu.
Na dalších formách propagace tuzemských vín v provincii se již intenzivně pracuje. Ke konci srpna by měla být spuštěna reklama na webových stránkách a sociálních médiích specializovaného obchodu; připravuje se speciální vzdělávací seminář pro odbornou vinařskou veřejnost. A v neposlední řadě se na období srpen–říjen chystá speciální promo akce. Některá vinařství se rovněž chystají na květnový mezinárodní vinařský festival PEI Festival of Wines.
zdroj/foto: Svaz vinařů České republiky