TOP vinařský cíl 2022 je u konce, byla vyhlášena všechna hlavní ocenění. Soutěž o nejlepší vinařský cíl ročníku 2022 vyhrálo Bohemia Sekt Centrum ve Starém Plzenci. V samostatné soutěži šampionů, v „master class“ soutěže, obhájil vítězství Salon vín České republiky z Valtic.
O vítězích soutěže rozhoduje svými hlasy široká veřejnost. Tedy návštěvníci a turisté, kteří mají s provozovnami dobré osobní zkušenosti nebo kterým se jednoduše líbí nabídky jednotlivých zařízení. Podmínkou je, aby hlasujícímu bylo nejméně 18 let a aby své oblíbené cíle našel v číselníku soutěžících, mezi tzv. „Účastníky soutěže“. Účastníky vybírají expertní z řad sommelierů, novinářů, lektorů a podobně. Říká se jim garanti a pokud se aspoň dva z nich shodnou na nominaci, má turistické zařízení v soutěži zelenou. Také veřejnost může garantům nové cíle doporučovat.
Vyhlašuje se tedy celkem 5 ocenění. Pro první tři dle počtu došlých hlasů, a ze zbylých nominací ještě speciálně pro nejvíce bodovaného držitele certifikátu vinařské turistiky. Kdokoliv, kdo počínaje rokem 2015 získal alespoň třikrát libovolnou z těchto základních cen, ten automaticky dostává navíc titul „TOP vinařský cíl CHAMPION“. Aktuálně je takových provozů sedm a každým rokem si to rozdají o své vlastní „the best of the best“ ocenění, aniž by zasahovali do bojů ostatním účastníkům. Nezřídka pak dostávají nejvíce hlasů, jak je tomu i u letošního vítěze této nejprestižnější kategorie.
Výsledky soutěže o nejlepší TOP vinařský cíl 2022
Vítěz TOP vinařský cíl 2022 s celkovým počtem 532 platných hlasů
Bohemia Sekt Centrum
Stříbrný TOP vinařský cíl 2022 s celkovým počtem 292 platných hlasů
Vican rodinné vinařství Mikulov
Bronzový TOP vinařský cíl 2022 s celkovým počtem 283 platných hlasů
Dvůr pod starýma horama
Cena Národního vinařského centra s celkovým počtem 181 platných hlasů
ZD Sedlec (Sedlecká vína)
TOP vinařský cíl CHAMPION roku 2022 s celkovým počtem 732 platných hlasů
Salon vín České republiky
TOP 20 cílů 2022
Bohemia Sekt Centrum
Vican rodinné vinařství Mikulov
Dvůr pod starýma horama
ZD Sedlec (Sedlecká vína)
Habánské sklepy, vinotéka
Šlechtitelská stanice vinařská Velké Pavlovice
Vinařství Vajbar
Habánský sklep Vinařství Lacina
LAHOFER
Vinařství Sonberk
Café Fara
Enotéka Znojemských vín
Bukovanský mlýn
Restaurace Vinařství Šílová
Vinařství Vladimír Tetur
Vinařství Volařík Mikulov
Vinařství U Kapličky
Vinselekt Michlovský
Arcibiskupské sklepy Kroměříž
Vinařství Reisten
Celkem bylo uděleno 20 236 platných hlasů.
Vítěz: Bohemia Sekt Centrum
V historických sklepech bývalého pivovaru lze objevit taje výroby šumivých vín. Již od 40. let minulého století zde vznikají sekty, které se staly legendou. Technologii výroby sektů osvětluje prohlídkový okruh přímo výrobou. Lze se dozvědět, jaký je rozdíl mezi klasickou a charmatovou metodou výroby, jakým způsobem se setřásají kvasinky či jak se sekty odkalují. Součástí prohlídky je také degustace 3 nebo 5 vzorků sektů. V podnikové prodejně lze zakoupit některý ze sektů Bohemia Sekt nebo produkty z ostatních vinařství skupiny. Těmi jsou Víno Mikulov, Chateau Bzenec, Vinařství Pavlov a Habánské sklepy.
Champion: Salon vín České republiky
Salon vín České republiky je degustační expozice 100 nejlepších vín pro daný rok, vybraných v rámci Národní soutěže vín. Je umístěn v prostorách zrekonstruovaného podzemí státního zámku ve Valticích a slouží nejen k prohlížení a poučení, ale především k celoročnímu ochutnávání, které je možné absolvovat v rámci několika degustačních programů. Součástí Salonu vín je také naučná expozice věnovaná vinařství a prodejna dárkových předmětů a someliérských potřeb. Vína je v omezeném množství možné také zakoupit přímo na místě nebo prostřednictvím e-shopu.
Pavel Krška
„Obhajoba zisku absolutního Championa jednoznačně dokazuje, že Salon vín je výkladní skříní moravského a českého vinařství a dlouhodobě si drží výsadní postavení mezi vinařskými cíli v zemi jak u široké veřejnosti, tak mezi odborníky,“ sdělil Ing. Pavel Krška, ředitel Národního vinařského centra, které Salon vín provozuje.
TOP vinařský cíl
TOP vinařský cíl je on-line bedekr zajímavých míst, která svým návštěvníkům nabízejí snoubení vína a zážitku. Mohou to být vinařství, sklepní uličky, vinotéky, vinařské penziony nebo třeba restaurace, kde profesionálně pracují s vínem. Každoročně navíc veřejnost vybírá z těchto cílů ten nejpopulárnější.
TOP vinařské cíle mapují a postupně tvoří průvodce, který pomůže při cestách za vínem. A je jedno, jestli jde o vinotéku v centru Prahy nebo sklípek autentického vinaře na úpatí Pálavy. Kvalita nabízeného vína a jeho servisu je neoddiskutovatelným základem pro to, aby zařízení mohlo disponovat samolepkou s logem akce. K tomu ale ještě musí přidat nadhodnotu v podobě zážitku. Neobyčejnost, která láká k návštěvě a je důvodem, proč se sem lidé rádi vracejí. Ať už je to architektura místa, jeho poloha, spojení s historickou památkou nebo třeba osobnost samotného vinaře.
Soutěž probíhá v čase hlavní turistické sezony od 1. června do 30. září. Provozovatelem a organizátorem soutěže je Vinařský Institut s.r.o.
foto: Národní vinařské centrum, topvinarskycil.cz, Bohemia Sekt
Spravovat Souhlas s cookies
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.