Skyfall (2012)
Hlavní nápojový prostor si ve filmu Skyfall zaplatila společnost Heineken. Proto je vínům věnováno minimum pozornosti. Šampaňské se přesto na plátno dostane, i když k zobrazení etikety nikdy nedojde.
První záběr na víno přichází hned na začátku filmu, ještě před úvodními titulky. Bond přichází k agentu Ronsonovi (Bill Buckhurst), který leží postřelený na křesle. Z jeho notebooku pachatel ukradl harddisk s utajovanými informacemi. Vedle rozbitého počítače stojí rozpité červené víno.
James Bond v Šanghaji
James Bond vraha pronásleduje do Šanghaje, kde se stává svědkem jeho úspěšného atentátu na neznámou osobu. Oběť na smluvené místo vláká Severine (Bérénice Lim Marlohe) a budoucímu nebožtíkovi nabízí šampaňské.
Vyšetřování přivede Bonda do kasina v Macau. Zde několik hostů pije šampaňské. Mezi ně patří i Eve Moneypenny (Naomie Harris), která zatím pracuje v terénu jako agentka, než se později rozhodne pro práci v kanceláři.
Druhou významnou osobou se šampaňským je opět Severine, která si s Jamesem dá skleničku na baru, varuje ho před plánovaným útokem a prosí ho o pomoc proti pomstychtivému zběhnutému agentovi a hlavnímu padouchovi Raoulovi Silvovi (Javier Bardem).
Poslední prostor dostaly bublinky u Severine v kajutě na jachtě Chimera, kdy s nadějí čeká, zda se Bondovi podaří uniknout před vrahy z kasina a připojí se k ní. Vzhledem k tomu, že k vínům v tomto díle bohužel opravdu nemám moc co říct, připojím aspoň zajímavost k jachtě samotné. Ta je totiž na prodej za 10.000.000 dolarů.
Bond bez vína
A nyní ta nejdůležitější a nejsmutnější informace. Skyfall je první film o Jamesi Bondovi, ve kterém si hlavní hrdina nedá žádné víno.
To však nezastavilo marketéry od Bollingera. Na oslavu 50. výročí prvního filmu s Jamesem Bondem (Dr. No, 1962) uvedli na trh Bollinger 002 pro 007. Další limitovanou edici designového balení Bollinger, tentokrát symbolizující tvar tlumiče Walther PPK. K otevření krabice je nutné rozluštit kód (007) a následně stlačit tlačítko s logem zbraně. Po otevření se objeví láhev Grande Année 2002. Ročník 2002 byl vybrán záměrně. Jedná se nejvýjimečnější ročník posledního desetiletí, tedy alespoň dle slov sklepmistra Mathieua Kauffmanna. Design balení navrhli v agentuře Sparkle Design. Celkem bylo vyrobeno 30.000 lahví v ceně 4.200 Kč (150 liber).