Tradiční devítka nejlepších vinařství pro rok 2021 je vybrána. Finalisté teď budou bojovat o úspěch ve dvanáctém ročníku prestižní vinařské soutěže Vinozoom Vinařství roku 2021. O titul nejvyšší a vítězství ve své kategorii se utkají tři malá, tři střední a tři velká vinařství. Vítězové pak budou slavnostně vyhlášeni 27. ledna.
Finalisty vybírala odborná porota složená z profesionálů z řad vinohradníků a vinařů, Státní zemědělské a potravinářské inspekce, odborného tisku, enologie, sommelierství, marketingu, prodeje vína a architektury a designu. Podle objemu produkce pak byla nominovaná vinařství zařazena do kategorií malé, střední a velké vinařství.
Finalisté Vinozoom Vinařství roku 2021
Malá vinařství (produkce do 50 000 l/rok)
Vinařství Piálek & Jäger
SALABKA s.r.o.
Vinařství Lacina
Střední vinařství (produkce 50 001 – 250 000 l/rok)
THAYA vinařství, spol. s r.o.
Reisten, s.r.o.
Ing. Miroslav Volařík
Velká vinařství (produkce nad 250 000 l/rok)
Vinařství LAHOFER, a.s.
CHÂTEAU VALTICE – Vinné sklepy Valtice, a.s
Nové Vinařství a.s.
Martin Chlad
„Finálová devítka je velmi silná. Jsou v ní bezesporu zkušená vinařství, z nichž většina účast ve Vinařství roku zažila v některém z předešlých ročníků. Jednotlivé kategorie jsou mimořádně vyrovnané a opravdu jsem zvědavý, kdo titul získá tentokráte. Ať to však bude kdokoliv, jsem hrdý na finalisty i další naše vinaře, kteří na sobě tvrdě pracují, posouvají svá vinařství dopředu, ale tím i celý náš tradiční obor. Teď nás tedy čeká období, kdy sedmičlenná odborná komise posoudí přímo v jednotlivých vinařstvích, do jaké míry naplňují finalisté stanovená soutěžní kritéria, a definitivně tak rozhodne o vítězích,“ sdělil prezident Svazu vinařů České republiky PhDr. Martin Chlad.
Finále
Celý proces hodnocení bude završen 27. ledna, kdy budou oceněny nejen významné osobnosti moravského a českého vinařství. Především ale budou vyhlášeni vítězové ve třech soutěžních kategoriích a absolutní vítěz Vinozoom Vinařství roku 2021. Slavnostní vyhlášení bude tradičně moderovat pan Marek Eben. Soutěž pořádá Svaz vinařů České republiky společně s Národním vinařským centrem, za podpory Vinařského fondu a Jihomoravského kraje.
Vítězi titulu se v minulosti stala vinařství Škrobák, Víno J. Stávek, Vinselekt Michlovský, Bohemia Sekt, Hana Mádlová, Znovín Znojmo, Château Valtice – Vinné sklepy Valtice, Zámecké vinařství Bzenec, Vican rodinné vinařství a dvakrát vinařství Sonberk. Více informací na www.vinarstviroku.cz.
Důležité termíny
15. října 2021 – ukončení možností přihlášení a nominace 18.–31. října 2021 – hlasování poroty – výběr devíti finalistů 28.–30. listopadu 2021 – hodnocení finalistů odbornou komisí 27. ledna 2022 – slavnostní vyhlášení vítězů moderované Markem Ebenem
Organizátor si vyhrazuje právo učinit změny v termínech a charakteru programu v závislosti na epidemiologické situaci a souvisejících opatřeních.
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.