Novým ředitelem Vinařského fondu bude Mgr. Zbyněk Vičar
Červnové zasedání Rady Vinařského fondu formálně uzavřelo výběrové řízení na pozici ředitele. V něm zvítězil a ředitelem se stane Mgr. Zbyněk Vičar. Do funkce nastoupí 1. srpna.
Zbyněk Vičar nastupuje do funkce ředitele Vinařského fondu z pozice vedoucího Odboru tiskových věcí a marketingu Jihomoravského kraje. S marketingem a komunikací má řadu dalších zkušeností i ze své předchozí činnosti, kdy spolupracoval jak s renomovanými obchodními značkami, tak s reklamními agenturami. Vinařskou erudici získal během svého působení v redakci Vinařského obzoru Svazu vinařů ČR a v průběhu spolupráce na marketingových aktivitách řady vinařských společností.
Mgr. Zbyněk Vičar ve funkci nahrazuje Ing. Jaroslava Machovce, který stál v čele Vinařského fondu od jeho zřízení v roce 2002 a provedl ho cestou od podpor výsadby nových vinic před vstupem České republiky do Evropské unie, přes jeho transformaci do marketingové instituce až do jeho současné podoby. Ing. Jaroslav Machovec se k 31. červenci vzdal funkce a odchází do důchodu.
Mgr. Zbyněk Vičar
zdroj: wikipedia
Absolvoval Gymnázium Brno, třída Kapitána Jaroše a Fakultu sociálních věd Univerzity Karlovy, obory žurnalistika a mediální studia. Poté dlouhou dobu působil v médiích. Šest let pracoval pro Českou televizi jako redaktor zahraniční redakce, zpravodaj na Slovensku a redaktor Jihomoravského večerníku. Pak nastoupil do Deníku Rovnost jako editor, později zástupce šéfredaktora a šéfredaktor brněnského vydání. Následně se podílel na založení a vedení projektu regionálního týdeníku Sedmička. Novinářskou kariéru zakončil v pozici redaktora odborného časopisu Vinařský obzor. V té době už na volné noze působil jako copywriter, idea maker, scenárista a stand-up komik. V současnosti vede Odbor tiskových věcí a marketingu Jihomoravského kraje.
Zbyněk Vičar (*16. října 1976, Brno) je český scenárista, spisovatel, novinář a stand-up komik. Účinkuje v pořadu Comedy Club a Na Stojáka, napsal knihu povídek Temná rána a řadu televizních scénářů. Publikoval také v řadě periodik.
Vinařský fond
Vinařský fond byl zřízen zákonem o vinohradnictví a vinařství v roce 2002. Vzorem byly obdobné instituce v sousedních vinařských zemích (Německu a Rakousku). Hlavní náplní jeho činnosti do vstupu ČR do EU byla podpora výsadby vinic. Od roku 2004 Fond podporuje marketing vína, rozvoj vinařské turistiky a informuje veřejnost o vinohradnictví a vinařství (viz ust. § 31 odst. 4 zákona o vinohradnictví a vinařství).
Stěžejní aktivitou Fondu je komunikační kampaň značky „Vína z Moravy, vína z Čech,“ která zastřešuje vína domácí produkce. Její součástí je vydávání nejrůznějších propagačních materiálů, propagace v médiích, na prodejních místech atd. Speciálním a velmi úspěšným projektem je „Svatomartinské,“ tj. uvedení mladých vín pod společnou značkou na trh každoročně 11. 11. Další komunikační aktivity v rámci kampaně „Vína z Moravy, vína z Čech“ se soustředí na propagaci růžových, resp. červených vín.
Fond dále podporuje realizaci řady akcí spojených s vinařskou tematikou po celé republice (výstavy, vinobraní, otevřené sklepy, semináře, tiskoviny atd.).
Prostředky pro činnost Fondu jsou tvořeny především odvody za víno a vinice a zákonným příspěvkem státu (viz ust. § 35 odst. 1 zákona o vinohradnictví a vinařství).
zdroj: Vinařský fond, wikipedia, LinkedIn