Po dvou letech se v červenci v londýnském Business Design Centre opět konal National Geographic Traveller Food Festival. Akce je věnována tradičně nejlepšímu jídlu a pití z celého světa. Nechyběla u toho ani moravská vína, kdy Národní vinařské centrum představilo výběr cestovatelsky atraktivních vinařství z Moravy.
Na českém stánku, který prezentoval Českou republiku jako vinařskou destinaci, probíhaly pravidelně dvakrát denně řízené degustace. Vždy se prezentovalo sedmi vín ze sedmi vinařství, napříč čtyřmi moravskými podoblastmi. Londýnským návštěvníkům tak byly ukázány třeba dva Ryzlinky vlašské; jeden z Dunajovských kopců a jeden ze Železné. Nechyběla ani suchá Pálava, znojemské Veltlínské zelené či bzenecký Ryzlink rýnský. Z modrých odrůd pak Frankovka z Modrých hor. Přírodně sladká vína zastoupil Tramín.
Dagmar Fialová
„Vybraná vinařství musela splňovat přísná kritéria nejen co se týče kvality prezentovaného vína, ale také otevřenosti a přístupnosti případným návštěvníkům z Velké Británie. Chtěli jsme ukázat vína s potenciálem nás reprezentovat právě na tomto trhu. Dlouhodobě se snažíme soustředit na to, abychom ukázali světu něco nezaměnitelného, co nemá přímou konkurenci v dalších vinařsky významných zemích a tím se ukazuje být Ryzlink vlašský. Proto jej na festivalu zastupovala rovnou dvě vína, z vinařství Volařík a Jindřich Kadrnka. A ve stejném duchu také suchá Pálava ze Sonberku. Dále padla volba na světově známé odrůdy Veltlínské zelené od vinařství Lahofer, Ryzlink rýnský ze Zámeckého vinařství Bzenec a Tramín červený ze Znovínu Znojmo. Červená vína pak zastupovala Frankovka od Víno J. Stávek. Velmi nás potěšil velký zájem návštěvníků. Stánek byl téměř po celou dobu neustále v obležení a vína se chutnala a chutnala. To je důkazem toho, že jsme vybrali a prezentovali správná vína a vinařství,“ přiblížila volbu vín Dagmar Fialová z Národního vinařského centra.
National Geographic Traveller Food Festival
Kromě průběžných degustací na stánku byla vína prezentována i při komentovaném vstupu v tzv. Wine Theatre. A to ve spolupráci se známým a úspěšným sommelierem Martinem Klevetou z londýnské michelinské restaurace Hide, který je původem z Moravy. Festivalu předcházela akce „Czech wine evening“, kdy byla moravská vína a vinařská turistika představena také odbornému publiku v podobě novinářů, blogerů a influencerů.
Festival nabídl pestrý program od panelových diskusí až po mezinárodní ukázky jídel i nápojů. Umožnil návštěvníkům ponořit se do světa jídla a vychutnat si kulinářské zážitky z Velké Británie, Středomoří, Karibiku, střední Evropy a dalších zemí. Tradičně byl ideálním zdrojem inspirace pro ty nejzajímavější výlety po celém světě s nápovědou, co a kde jíst a pít. Festival je zaměřen na destinace a podniky s prémiovými produkty, které chápou hodnotu budování dlouhodobých vztahů se zákazníky. Kromě turistických sdružení a touroperátorů byli na výstavišti zastoupeni specialisté na turistiku a cestování, nápoje, čerstvé produkty, spotřebiče, doplňkové produkty či kuchařské vybavení.
Akce proběhla 16. a 17. července 2022. Účast moravských vín na festivalu v Londýně proběhla ve spolupráci s Českou centrálou cestovního ruchu – CzechTourism.
National Geographic Traveller Food Festival 2022
Spravovat Souhlas s cookies
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.