Moderní nízkopodlažní vlaky Stadler se od poloviny prosince objeví na jihomoravských železnicích. Soupravy budou pojmenované po viničních tratích Moravy. Cestující se tak svezou například ve vlaku Klínky či Purmice.
V pátek 29. listopadu si cestu Stadlerem zájemci vyzkoušeli na prezentační jízdě ze Znojma do Šatova a zpět. Nové jednotky budou nasazeny na linky Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje (IDS JMK) a nabídnou cestujícím komfortní a moderní vybavení.
Modernizované vlaky Stadler pojmenované po viničních tratích
Modernizované vlaky pojmenované po viničních tratích
Názvy třinácti vlakových souprav jsou inspirované místními vinařskými tratěmi, které lemují trasy jednotlivých vlakových linek. Snahou je propojit symboliku vinařství, které neodmyslitelně patří k jižní Moravě, s každodenním cestováním. Cestující se tak mohou těšit na jízdu v jednotkách, které nesou názvy třeba jako Liščí vrch, Velkobílovická Nová hora, Vrbovecký Šác, Slunečná nebo Langewarte.
Názvy vlakových souprav (vinařská obec, ke které viniční trať náleží):
Klínky (Vracov)
Purmice (Perná)
Strachotický Dívčí vrch (Strachotice)
Liščí vrch (Březí)
Velkobílovická Nová hora (Velké Bílovice)
Kačisdorfské pole (Valtice)
Pod Mušlovem (Mikulov)
Mutěnické Úlehle (Mutěnice)
Strážnické Horní Hory (Strážnice)
Vrbovecký Šác (Vrbovec)
Nadzahrady (Velké Pavlovice)
Langewarte (Nový Přerov)
Slunečná (Novosedly)
Soupravy jsou vybaveny klimatizací, WiFi připojením, USB porty a zásuvkami pro dobíjení elektroniky. Ve vlaku se nachází přehledný informační systém, který zahrnuje i jeden z největších vnitřních informačních panelů na české železnici. Díky tomu jsou informace o trase dobře viditelné i z větší vzdálenosti.
Vlaky budou vybaveny také automaty na nákup jízdenek IDS JMK a celostátních jízdenek OneTicket. Jejich design v barvách Jihomoravského kraje navazuje na již zavedené jednotky Moravia, které si cestující oblíbili.
Dalším inteligentním prvkem jsou automatické sčítače cestujících, které pomocí kamer nad vstupními dveřmi zaznamenávají počet nástupů a výstupů. Tato data umožní efektivnější plánování dopravy v regionu.
Modernizaci vlaků realizovala společnost ŠKODA PARS Šumperk. Každá jednotka váží 66 tun a nabízí 100 míst k sezení. Nasazení těchto nových vlaků je dalším krokem k rychlé a pohodlné veřejné dopravě.
Nové jednotky Stadler pojedou na třech linkách IDS JMK
S8 Znojmo – Mikulov – Břeclav
S52 Zaječí – Kobylí – Hodonín
S91 Hodonín – Veselí nad Moravou – Velká nad Veličkou – Vrbovce – Myjava
Pohodlné spoje pro jižní Moravu
Jan Grolich
„Jsme rádi, že modernizované vlaky Stadler budou jezdit v na Znojemsku, ale také na Mikulovsku, Břeclavsku a Hodonínsku. Obyvatelé těchto částí kraje se tak dočkají pohodlných a moderně vybavených spojů, které výrazně zpříjemní jejich cestování,“ řekl hejtman Jihomoravského kraje Jan Grolich.
Jiří Crha
„Moderní doprava je jedním z pilířů rozvoje našeho regionu. Věříme, že nové vlaky budou nejen spolehlivým dopravním prostředkem, ale také příjemnou součástí každodenního života našich obyvatel. Vlaky jsou nízkopodlažní, bez schodů u vstupních dveří, což výrazně usnadní nástup a výstup, zejména rodičům s kočárky, cestujícím na invalidním vozíku či cyklistům. Každý vlak pojme až osm jízdních kol, dva kočárky a dva vozíky,“ uvedl krajský náměstek pro oblast dopravy Jiří Crha.
Daniel Adamka
„Naše vlaky budou jezdit v lokalitách, kde se pohybuje mnoho cyklistů. Při modernizaci jsme na to mysleli a upravili jsme uspořádání sedadel tak, aby bylo možné převézt více kol i kočárků. Díky nízkopodlažnímu řešení je navíc nástup s kolem, kočárkem nebo i většími zavazadly výrazně snazší,“ doplnil generální ředitel společnosti Arriva Daniel Adamka.
Jiří Horský
„Soupravy budou mít s jednotkami Moravia i řadu dalších společných prvků, které se osvědčily. Před příjezdy do přestupních uzlů budou například informační panely ve vlaku zobrazovat nejen odjezdy přípojných vlaků, ale i aktuální odjezdy návazných autobusových linek předávané z KORDIS. Zároveň bude palubní počítač v kabině strojvedoucího propojen s dispečinkem KORDIS a v případě mimořádností tak strojvedoucí může dostávat přímo zprávy o čekání na přípojné autobusové linky, což usnadňuje dispečerské řízení,“ uzavřel ředitel společnosti KORDIS JMK Jiří Horský.
foto: Jihomoravský kraj, arriva.cz
Spravovat Souhlas s cookies
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.