Sommelier Martin Parýzek se stal letos potřetí vítězem prestižní soutěže Bohemia Sekt Trophée Professional. Stejného „hattricku“ dosáhlo za téměř třicetiletou historii soutěže pouze šest dalších sommelierů.
Svým výjimečným výkonem se Martin Parýzek zařadil po bok osobností jako Ivo Dvořák, Libor Nazarčuk, Tomáš Brůha, Jakub Přibyl, David Král a Kamil Prokeš. Druhé místo v soutěži pak obsadila Natálie Válková z Vinařství Válka, třetí sommelier Tomáš Hanel z pražské restaurace 420.
Martin Parýzek potřetí vítězem
Martin Parýzek
„Mým snem bylo vyhrát tuto soutěž alespoň jednou a to, že se mi to podařilo třikrát po sobě, je až neuvěřitelné.“
„Rád bych tímto poděkoval mé rodině a speciálně mé ženě Ingrid za trpělivost při mé přípravě. Nemenší díky patří i Natálce a Tomášovi, kteří se mnou byli na stupních vítězů. S vědomím, jak se na soutěž připravují a dokázali připravit, je a bylo tím největším hnacím motorem. Mám obrovský respekt ke každému, kdo se do této soutěže přihlásí a ověří si své sommelierské znalosti a dovednosti. Tímto bych rád pozval všechny sommelierky a sommeliery, aby se přihlásili na příští ročník této soutěže. Za tu zkušenost a získané poznatky to určitě stojí,“ neskrýval své nadšení ihned po vyhlášení Martin Parýzek ze společnosti Californian Wines.
Martin Parýzek při soutěži
Bohemia Sekt Trophée Professional
V soutěži Bohemia Sekt Trophée Professional se letos utkalo 17 předních sommelierů z celé České republiky, z toho 7 žen. Finalisté během soutěžního dne čelili náročným úkolům, které prověřily nejen jejich znalosti vína, ale také orientaci v širokém světě nápojů a gastronomie. Absolvovali znalostní test, slepou degustaci, identifikaci vzorků a praktickou disciplínu servisu sektu či vína spojenou s doporučením vhodného pokrmu. Test zahrnoval také otázky z oblasti destilátů, piva, kávy, čaje, čokolády, doutníků či kakaa, čímž potvrdil vysokou náročnost soutěže a její mezioborový charakter. V porotě zasedli trojnásobní vítězové soutěže a Národní sommelierka České republiky Klára Kollárová.
Ivo Dvořák
„Úroveň letošního ročníku byla mimořádně vysoká. Bylo vidět, že soutěžící se dlouhodobě připravují a sledují světové trendy. Martin Parýzek opět potvrdil, že patří mezi absolutní špičku. Vynikl precizností, přehledem i elegancí projevu – zkrátka komplexní výkon hodný trojnásobného vítěze. Velmi nás těší také účast českých sommelierů, kteří pracují v zahraničí. Letos jsme přivítali i soutěžící ze švýcarského Zermattu,“ uvedl Ivo Dvořák, prezident Asociace sommelierů ČR a předseda odborné poroty.
Ondřej Beránek
„Soutěž Bohemia Sekt Trophée má za sebou téměř třicetiletou historii a jsme rádi, že u toho jako hlavní partner můžeme být už od úplného začátku. Podpora odborníků, kteří pomáhají kultivovat vztah k vínu a sektu, je pro nás srdeční záležitostí. Byli jsme opět svědky toho, že sommelier není jen znalec vína, ale komplexní gastronomický průvodce,“ uvedl Ondřej Beránek, ředitel společnosti Bohemia Sekt, hlavního partnera soutěže.
Vítězové soutěže s Ondřejem Beránkem (vlevo) a Ivo Dvořákem (vpravo)
O soutěži
Soutěž Bohemia Sekt Trophée dlouhodobě podporuje kvalitní práci s vínem v gastronomii a rozvoj vzdělání v tomto oboru v České republice. Tato prestižní událost je společným projektem Asociace sommelierů ČR a společnosti BOHEMIA SEKT, s.r.o. Partnerem akce je Makro ČR, Vinařský fond, Vína z Moravy, vína z Čech, Asociace hotelů a restaurací ČR, Pulltex, Merlot D’Or a další. Více informací je k dispozici na oficiálním webu soutěže www.trophee.cz.
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.