V sobotu 28. 9., na svátek svatého Václava, vstoupilo na trh nové víno Královské řady VOC Znojmo. Exkluzivitu řady letos podtrhuje fakt, že bylo zatříděno pouze jediné víno, a to Veltlínské zelené z Vinařství Lahofer.
Vína Královské řady můžeme ochutnávat už od roku 2013, kdy VOC Znojmo jako první VOC u nás tuto speciální edici založilo. Čelí tak skutečnosti, že se vína VOC Znojmo často prodala do jednoho roku, čímž přišla o šanci nazrát na lahvi. Vína proto zrají min. 18 měsíců od sběru hroznů, školí se na sudu nebo v betonu a následně nazrají na lahvi. Díky tomu dosahují vyšší úrovně, jsou extraktivní, s dlouhotrvající perzistencí, jedinečná ve vůni i chuti.
Jde o vína v menších šaržích, která vinaři pečlivě vybírají. Následně komise vybírá ta v nejvyšší kvalitě, která navíc mají potenciál zrát další roky, ale zároveň jsou k otevření připravena již v době vstupu na trh.
Veltlínské zelené z Královské řady
Jiří Lancman
„Veltlínské zelené ročníku 2022, které bylo zatříděno do Královské řady, se vyznačuje žlutozlatou barvou a vůní akátového medu a pražených mandlí. Chuť je plná s typickou kořenitostí veltlínu, medový nádech doplňuje svěží mandlově-citrusový závěr. Nazrávalo 18 měsíců v akátových sudech,“ přibližuje víno sklepmistr Jiří Lancman z vinařství Lahofer.
Příznivci vín VOC Znojmo již znají identifikační pásky na lahvích VOC Znojmo, ty s víny Královské řady se vyznačují speciálním žluto-červeným provedením. Páska garantuje původ a výjimečnost vín z vybraných viničních tratí Znojemské vinařské podoblasti a informuje o kódu výrobce, číslu šarže, kódu rozhodnutí a počtu lahví v dané šarži.
František Koudela
„Označení Královská řada VOC Znojmo náleží pouze vínům, která splnila nejpřísnější kritéria. Tato vína tak dosahují světové kvality a posunují laťku apelačního systému v ČR. Jsem hrdý na naše vinaře, díky kterým vynikáme mezi ostatními VOC v republice. Důkazem je právě Královská řada,“ vysvětluje František Koudela, předseda VOC Znojmo.
Nově zatříděná vína Královské řady VOC se objeví v nabídce partnerského e-shopu www.vinotrh.cz.
VOC Znojmo
VOC Znojmo, založené v roce 2009, je prvním apelačním systémem v České republice. Představuje tak revoluční krok, který klade velký důraz na terroir, tedy označování vín podle místa původu. Vína VOC Znojmo sjednocuje mimořádná aromatičnost vín, způsobená střídáním studených nocí a teplých dnů v době zrání hroznů, což má velký vliv právě na tvorbu aromatických látek. Díky těmto podmínkám jsou vína z okolí Znojma velmi výrazná a dobře rozpoznatelná.
Značka VOC garantuje chuťově plná a aromatická vína z ověřených oblastí Znojemska. Zkratka VOC znamená „vína originální certifikace“. Do systému VOC Znojmo jsou zařazeny tři pro Znojemsko nejtypičtější odrůdy: Sauvignon, Ryzlink rýnský a Veltlínské zelené. Do spolku VOC Znojmo patří v současné době dvacet dva vinařství.
foto: Lahofer, MS ODS Znojmo
Spravovat Souhlas s cookies
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.