Již dnes se dozvíme, komu připadne titul Vinařství roku 2024. Živý přenos 15. ročníku proběhne on-line prostřednictvím YouTube kanálu Vinařství roku nebo na CNN Prima News pomocí červeného tlačítka na televizním ovladači. Moderování slavnostního galavečera se opět ujme oblíbený Marek Eben.
Slavnostní online přenos vyhlášení vítězů proběhne ve středu 19. 2. 2025 pomocí stream TV na Youtube kanálu soutěže. A také na portálu kanálu CNN Prima News nebo přes červené 🔴 tlačítko na televizním ovladači.
18.00 hod. zahájení přenosu 18.30 hod. slavnostní vyhlášení s Markem Ebenem
Komu připadne titul Vinařství roku 2024?
Úzký okruh několika málo lidí už teď ví, kterým producentům připadne titul Vinařství roku 2024 ve třech soutěžních kategoriích. A také kdo se stane absolutním vítězem nejkomplexnější tuzemské vinařské soutěže. Ta má již za sebou finálové hodnocení. V první polovině ledna navštívila sedmičlenná odborná komise během tří dnů všechny finalisty. Prošla jejich vinohrady, sklepy i zázemí a komunikační kanály, a stanovila finální verdikt. Milovníci vína se ho dozví ve středu 19. února na slavnostním galavečeru v brněnské hvězdárně, prostřednictvím online přenosu nebo na chytrých televizích na CNN Prima News.
Také letos tvořili třetí stupeň hodnotitelů (po Porotě junior a Porotě senior) přední čeští odborníci z oblasti enologie, vinohradnictví, marketingu a komunikace či designu. Novou tváří mezi nimi byl Daniel Syrový, marketingový konzultant a bývalý kreativní ředitel několika prestižních agentur, který má porotcovskou zkušenost z řady marketingových soutěží.
Daniel Syrový
„Musím říct, že jsem příjemně překvapen tím, jak je soutěž propracovaná. Tři úrovně hodnocení zaručují objektivitu a transparentnost a zároveň to odfiltruje vliv různých názorových skupin, které se přirozeně objevují v každém oboru. Odnáším si z toho inspiraci i do marketingu,“ uvedl Daniel Syrový.
Producenti, kteří se ucházejí o titul v kategorii malé, střední a velké vinařství a ocenění pro celkového vítěze, mají přirozeně v kontextu své velikosti a zaměření různé marketingové možnosti a jednotlivé nástroje využívají různě.
„Za deset let, co se kolem tohoto odvětví pohybuju, je ale vidět, jak se ohromně posunula nejen práce ve sklepě a vinohradě, ale i v designu, brandingu a digitální prezentaci. A to přesto, že se o marketing leckdy starají lidé bez obsáhlého oborového vzdělání, kteří mají přirozeně menší možnosti, než kdyby vinařství sídlila v Praze nebo v Brně,“ vyjádřil Syrový finalistům slova uznání.
On i zbytek poroty letos věnoval hodně pozornosti také tomu, jak v jednotlivých firmách dochází k předání vinařství z generace na generaci.
Další ceny
Výsledky všech úvah a hodnocení se všichni milovníci vína dozví ve středu 19. února. Mimo králů jednotlivých kategorií bude vyhlášena také Cena studentů Zahradnické fakulty MENDELU, ocenění Enolog roku, Počin roku a také Cena prof. Viléma Krause.
Složení odborné komise:
Mojmír Baroň – vedoucí Ústavu vinohradnictví a vinařství na ZF MENDELU, významný vinařský odborník
Klára Kollárová – národní sommeliérka České republiky
Ondřej Pleštil – architekt v nezávislé architektonické dílně Ateliér Železná
Libor Nazarčuk – trojnásobný sommeliérský mistr České republiky i Slovenska
Vilém Kraus – vinohradník a pěstitel révy vinné
Vladimír Mrva – prezident Zväzu vinohradníkov a vinárov Slovenska a spolumajitel ve vinařské společnosti
Daniel Syrový – specialista na marketing, působil jako kreativní ředitel v agentuře Ogilvy, Chapiteau nebo Mark BBDO
Soutěž vyhlašuje a titul Vinařství roku uděluje Svaz vinařů České republiky ve spolupráci s Národním vinařským centrem, za významné podpory Vinařského fondu, Jihomoravského kraje a města Brna. Akce je pořádána pod záštitou hejtmana Jana Grolicha a primátorky statutárního města Brna Markéty Vaňkové. Soutěž podporuje také Hvězdárna a planetárium Brno a Zahradnická fakulta Mendelovy univerzity.
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.