Cílem projektu DoVinic.cz je hledat moderní, šetrné a dlouhodobě udržitelné postupy ve vinohradnictví, posílení biodiverzity a hospodaření s vodou v krajině. V rámci společenské odpovědnosti také pomáhat zvelebovat veřejná prostranství a podporovat místní komunitní život v moravských obcích.
Podpora vinařských obcí
Projekt DoVinic.cz podporuje přímo moravské obce. Dlouhodobý grantový program vznikl s cílem pomáhat zvelebovat veřejná prostranství a podporovat místní komunitní život. Každý rok putují finanční prostředky vybraným obcím, které je následně využijí na konkrétní projekty zlepšující kvalitu života jejich obyvatel.
Letos směřovala podpora ke dvěma moravským obcím. V Žeravicích v okrese Hodonín budou díky příspěvku instalovány nové lavičky, které nabídnou místním i návštěvníkům příjemné místo k odpočinku. V Milovicích v okrese Břeclav finanční prostředky využijí k vybudování nové autobusové zastávky, která zvýší komfort a bezpečnost cestujících.
Projekt DoVinic je partnerem obcí Žeravice a Milovice
Udržitelnost ve vinici
Aktivity projektu DoVinic.cz na Moravě mají na svědomí i start víceletého testu řízené závlahy révy vinné. Inspirací jsou klimatické podmínkami italské oblasti Valdobbiadene, rodiště proslulého prosecca. Projekt má za cíl zefektivnit pěstování hroznů určených na produkci šumivého vína a lépe reagovat na klimatické změny, které stále více ovlivňují stabilitu úrody.
Cílem výzkumu je najít optimální model hospodaření s vodou, který by pomohl vinohradům lépe zvládat extrémní výkyvy počasí a zároveň zvýšil jejich efektivitu. Test vychází ze schématu závlahy podle fenofází révy, tedy jednotlivých fází růstu rostlin.
Letošní rok poskytl první výsledky v oblasti řízené závlahy révy vinné. Úvodní sezona přinesla zlepšení, když se výnos zvýšil o několik procent oproti kontrolním řádkům bez závlahy. Výzkum bude pokračovat i v dalších letech, aby bylo možné vyhodnotit dlouhodobý vliv závlahového režimu na stabilitu, efektivitu a udržitelnost produkce.
Test závlahy projektu DoVinic.cz
Projekt Dovinic.cz
Projekt Dovinic.cz se za dobu svého fungování stal důležitou součástí společenské odpovědnosti společnosti Bohemia sekt. Kromě podpory obcí, v jejichž okolí společnost hospodaří, se zaměřuje také na inovativní postupy ve vinohradech, posílení biodiverzity a hospodaření s vodou v krajině.
Petr Ptáček
„Inspirovali jsme se v pouštních regionech, kde je práce s vodou běžnou součástí moderního vinohradnictví, ať už v Izraeli nebo Austrálii. Pro testovací řádky jsme zvolili množství zálivky, která průměrně spadne v úrodné oblasti Valdobbiadene, a zjišťujeme, jak tato závlaha zafunguje v našich klimatických podmínkách,“ uvedl Petr Ptáček, vinohradnický manažer Bohemia sekt.
Martin Fousek
„Chceme být dobrým sousedem a partnerem regionu, ve kterém působíme. Podpora obcí prostřednictvím menších, ale pro každodenní život významných projektů, nám dává velký smysl,“ dodal k působení Projektu Dovinic.cz přímo v moravských obcích Martin Fousek, marketingový ředitel společnosti Bohemia sekt.
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.